Open Universiteit – Youtube Commercials

  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op LinkedIn
De Open Universiteit is dé online academisch opleider. Geen wonder dat zij met nadruk online campagne voeren. Voor de 2016 campagne maakten wij commercials voor youtube en STER online. Het resultaat beviel zo goed dat ze ook als commercials tijdens de olympische spelen uitgezonden werden op nationale televisie.
In het overspoelde commercial land van semi-echte mensen die geweldige ideeën hebben in de 20 seconden dat ze in een interview zitten (ABN AMRO, jouw verhaal) laat deze campagne échte mensen hun verhaal vertellen. Daartoe zijn meerdere kandidaten op basis van een persona onderzoek geïnterviewd, steeds ongeveer een uur lang.
Als je aan iets nieuws begint ga je altijd ergens van weg, en wil je ergens naar toe. Precies dat vlak, die spanningsboog, moet dan in een 10 seconden-quote worden gevangen. Het resultaat: Een geloofwaardig verhaal. De centrale boodschap is meteen duidelijk: de volgende stap… Dat gaat de OU zijn.
Alles in deze productie is op maat gemaakt. Ook de muziek. De Open Univeristeit had natuurlijk altijd “The scene – Open” als lijflied. Daarin is nu verandering gekomen.De muziek is gemaakt door Envotion, waarvan de studio ook bij T36 inpandig is. Sounddesign werd gedaan door studio House of Halo.
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.