het nieuwe bankieren

  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op LinkedIn

“We leven in een geweldige tijd”… zo begint de nieuwe Triodos commercial, die in een kleine twee minuten afrekent met het idee dat de groeieconomie ons ergens brengen gaat. Het beeld van een groot opgeblazen zeepbel vormt het kantelpunt in de commercial die ons uitlegt dat het allemaal anders gaat worden. Dat zijn complexe inzichten die Triodos terugbrengt naar: ‘Klein, het nieuwe groot’, een tekst van David Snellenberg. Deze propositie is in wezen gebaseerd op het transitiedenken. Een eerlijke commercial die ook via online media met plezier gedeeld wordt. Vimeo scoorde na 2 weken 6.000 hits en Youtube 27.000 views.

Reacties
  1. Pierre Maas op 10/07/2012

    Mooi! Doet me denken aan die andere bank: “Groot geworden door klein te blijven”.
    Wij hebben in onze winkel ook vaak op het punt gestaan de klassieke vergissing te maken: Groeien omdat je denkt dat dat moet.
    Gelukkig nooit de stap gezet en daar ook erg tevreden mee. Intermenselijk kontakt. Vernieuwing. De niche opzoeken omdat je het gezelschap daar prettig vind. Staan voor kwaliteit en service. Dat vinden wij belangrijk.

    Beantwoorden
    • Jean-Paul Toonen op 10/07/2012

      We gaan gewoon allemaal naar Triodos : ) dat lijkt me ’t best. Alle crises en gezeur opgelost…!