Duvel’s Corporate

  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op LinkedIn

Je ziet ze steeds minder, de corporate films voor de grotere concerns. Maar voor publieksmerken blijft de corporate belangrijk. Ook de bedrijven met grote groepen belangstellenden zullen hun merk moeten laden met de juiste personality. Deze film voor Duvel haalt op marco-schaal (sterk uitvergrote details) alles uit de kast. Je hoeft geen bierliefhebber te zijn om het te waarderen. De claim is helder en de grondstofen zijn dat zo te zien ook. De film wordt hoofdzakelijk gebruikt voor presentaties aan bezoekers van de brouwerij. Ondanks de enorme biermarkt in Belgie en Nederland, blijft het aantal kijkers online steken rond de 1.200. Dat is bescheiden voor zo’n fraaie film. Op de conventionele site staan nog enkele films.

Reacties
  1. Patricia Stoot op 26/03/2012

    Beste T36 / Jean-Paul,
    mooi gespot, prachtig om te bekijken, dank!

    Even nog over jullie tekst daarbij: is het inderdaad ‘marco-schaal (sterk uitvergrote details)’ of bedoel je ‘macro-schaal’?

    Succes weer met alles,
    groet,
    Patricia Stoot
    Facet&

    Beantwoorden
    • Jean-Paul Toonen op 26/03/2012

      “Macro” is een filmische term. De opnamen zijn (deels) met een macro-lens gemaakt. Dat heeft als effect dat we ‘Hautnah’ dicht op het onderwerp zitten. We zien grondstoffen en bubbels alsof we met de neus tegen het glas geplakt zitten, en dat met een aangename perfectie die het blote oog – zonder macro-lens – amper aankan. Een fraaie ‘optiek’ dus, die erg past bij dit onderwerp.
      Overigens ook mijn complimenten over jullie fraaie, oorspronkelijke bijdrage in het portret voor Regiobranding…! Ziet er heel leuk uit : )