Slimme Global Campagne

  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op LinkedIn

Super Heroes in Amsterdam pakte het slim aan, bij deze campagne voor het Scheepvaartmuseum. Samen met OneBig Agency en CCCP maakten ze de online introductie campagne van het museum. Door een film te maken over ‘de Zuckerbergs’ trek je de legitieme aandacht van veel facebook bezoekers. De claim van de film is dat er zonder de Nederlanders en hun scheepvaart nooit een Facebook zou hebben bestaan. Een absurdistisch maar vermakelijk gegeven. Dus dat genereert content met hoge amusementswaarde. En dat gaat in Facebook graag van hand tot hand. Wie de Timeline van Mark Zuckerberg zelf erop naslaat, ziet daar nog niet meteen een verspreiding van de film. Had deze jongen iets meer smaak en gevoel voor humor gehad, waren er in één klap een paar miljoen kijkers – worldwide – bijgekomen. Maar om kort te gaan: the Dutch National Maritime Museum heeft een stap gezet met veel gevoel voor Social Media. Naar onze inschatting misschien wel een campagne met een positief effect op de kaartverkoop. De viral scoorde alleen al op youtube in 2 dagen tijd meer dan 15.000 views.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.