‘Happiness up, Greed down’.

  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op LinkedIn

Triodos Bank heeft onlangs de twee bekendste tickertapes ter wereld, die van Nasdaq en Thomson Reuters op Times Square in New York, overgenomen. Met deze niet eerder vertoonde actie heeft Triodos Bank in het hart van de financiƫle wereld duidelijk willen maken dat winst en verlies niet alleen over geld gaan.
Een mooie aanpak en een heldere visie van een bank, maar wat zijn de resultaten van deze inspanning? Na 3 weken staat de teller op Vimeo op een 3.500 kijkers voor alle films. Opvallend laag als je beseft dat de video het zelfs gehaald heeft tot de homepage van Forbes. Te meer een bevestiging dat een viral campagne die interessant is en goed uitgevoerd werd, niet zomaar ook grote kijkersaantallen scoort. Maar de unieke – en gedurfde – propositie van deze bank is nu geclaimd. En mogelijk bij 3.500 belangrijke kijkers. Zo’n uitgesproken statement kan en zal een ander niet meer nadoen.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.