Heineken TV

  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op LinkedIn

In mei dit jaar startte Heineken een eigen kanaal op YouTube. Dat heet HeinekenTV en biedt een reeks entertainmentfilms waarin het merk haar absurdistische topics verder uitbouwt. Die reeks commercials is al jaren populair bij YouTube bezoekers, zodat het merk daar online iets actueels mee gaat doen. Heineken richt zich in Nederland al vele jaren op de bioscoopmarkt, de enige arena waar biercampagnes nog voet aan de grond hebben.
De commercial “the joke” bijvoorbeeld, toonde geen hoogte- of diepte-punt… maar een soort “gekte-punt”. In wezen is het een variant op het oerhollandse toiletpapier: “Koning, keizer, admiraal…Popla kennen ze allemaal”. Een absurdistische reeks vreemde types, met de afsluitende pay off: “It’s all about beer”.
Wie nog veel meer historisch Heineken wil zien, kan vooruit op YouTube. Er zijn heel wat liefhebbers die complete campagnes hebben bewaard. Met door de jaren heen aardige thema’s als “spicy”, “Opera” en “Fridaynight”

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.