Nike Blootgelegd

  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op LinkedIn

Deze viral wordt gedistribueerd via Facebook en vestigt de aandacht op marktleiders in sportschoenen. Deze merken vervuilen via hun toeleveranciers de Chinese rivieren op buitensporige wijze. De commercial wordt ondersteund door beroemde figuranten en oogt als een spot voor de bekende ‘brands’ maar de echte boodschap zit in de staart. Wie écht wil weten hoe de situatie in China is, moet de strakke en heldere film eens bekijken, waarin Greenpeace de bewijsvoering verstrekt rond deze milieuramp. De stijl en doelmatigheid van deze film vindt haar gelijke nergens. Greenpeace voegt er iets constructiefs aan toe: “Als Nike en Adidas iets kunnen leren van hun topatleten en kampioenen, dan is het wel dat elke verkeerde beslissing een kans is om sterker terug te komen. Beide bedrijven staan nu voor zo’n keuze: óf ze negeren hun fouten, óf ze zien het als een kans. Een kans om samen met hun leveranciers het gebruik van giftige stoffen te tackelen en daardoor sterker dan ooit terug te komen.” Op de aktiesite is meer info te vinden.

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.