Just Walkin’

  • Delen op Facebook
  • Delen op Twitter
  • Delen op LinkedIn

Dat je met een origineel idee en een enorme hoeveelheid inzet meer dan een miljoen kijkers kunt verwerven, bewijst deze film. Gemaakt door Amerikanen Blake Heal, Peter Cote en Sam Griffith. Drie jonge filmmakers die 14 dagen lang frame voor frame (2.770 stuks) uitmeten en opnemen met als thema: Guy walks across America. De route is enorm en loopt van New York naar San Francisco. Zowel de film (1,2 miljoen hits) als de making of (180.000 hits) kregen veel belangstelling, al waren er geen commerciële belangen of inkomsten mee gemoeid. De film toont aan dat een eenvoudig idee, gecombineerd met echte engagement en wilskracht wordt beloond met aandacht.

Reacties
  1. Sueli Brodin op 29/07/2010

    What a breathtaking journey! (The project looks even more impressive after seeing the “making of”)

    Definitely a step further than “At the End of Yonge St” (http://vimeo.com/7191970), which I had already found quite original 😉

    Beantwoorden
  2. Bram op 29/07/2010

    Er was trouwens wel een commercieel belang bij gemoeid. Levi’s is de opdrachtgever. Kijk maar eens goed welke broek hij aan heeft bij het eindshot met de bucket list.

    Beantwoorden